Google Search Ads & Shopping

Niets is zo krachtig als pull marketing: consumenten aantrekken die zelf actief naar jouw producten zoeken. In Google kan dat.

  • de potentiële klant tikt een zoekopdracht in Google in
  • een trefwoord in die zoekopdracht matcht met jouw aanbod
  • in een splitseconde bouwt Google de resultatenpagina, met jouw advertentie bovenaan
  • de consument klikt door naar je webshop

We stellen het nu natuurlijk iets eenvoudiger voor. In werkelijkheid komen er heel wat zaken bij kijken, zoals keyword targeting, bid strategies, A/B testing, feed optimization, … Wij bepalen samen met jou het kader waarbinnen we je Google Ads- en Shoppingcampagnes beheren.

Google Search Ads & Shopping roadmap

Lees verder

Targeting

We targeten je doelgroep inhoudelijk en geografisch. Een uitgebreide trefwoordenlijst stuurt je campagnes. 

ROI

Budget- en bodinstellingen streven een positief rendement na en waken erover dat alle campagnes binnen een afgesproken totaalbudget blijven. 

Creatieve advertenties

We schrijven advertenties die werken, of althans: dat testen we. Door de adverteermogelijkheden van Google ten volle te benutten, testen we welke combinaties het best presteren.

Landing page optimization

Landingspagina’s spelen een belangrijke rol. Ze bepalen niet alleen of een consument verleid wordt tot aankoop, maar hebben voor Google ook een technische waarde: pagina’s die onvoldoende de trefwoorden bevatten of bijvoorbeeld een hoge bounce rate scoren, hebben een negatieve impact op je campagnes. Vandaar dat we ook hier veel aandacht aan besteden, en zeker bij de opstart de nodige testen voorzien.

Shopping

Last but not least zetten we je Google Shoppingcampagnes op. We gaan verder dan enkel je productfeed doorsturen: waar nodig verrijken we producttitels en -beschrijvingen en wijzen je op ontbrekende data.

We kunnen nog veel meer…

Get in touch.