Tracking

Alles start bij een solide basis. Zonder goede online tracking is het moeilijk om te bepalen wat werkt en wat niet. Google Analytics kan inzichten geven op vlak van content, marketingacties, locatie, …

GA4 (het nieuwe Google Analyticsplatform), geïmplementeerd via Google Tag Manager, geeft direct een duidelijk beeld.

Daarnaast hebben we ook oog voor GDPR: is er een correcte cookiebar en -policy?

Tracking roadmap

Lees verder

Google Tag Manager

We starten met een Google ‘container tag’ te plaatsen. Dit laat ons toe om vanuit Google Tag Manager de tracking van je website of -shop in te stellen. Er zijn geen andere interventies meer nodig in je code.

Google Analytics 4

We schieten de GA4 trackingcode in. GA4 (Google Analytics 4) is de laatste telg in de analytics-familie. Heb je nog een oudere versie van Analytics dan plaatsen we GA4 parallel ernaast. GA4 is de versie die in de toekomst ondersteund blijft, dus is het belangrijk om tijdig de overstap te maken.

Consent Mode

Veel data is afgeschermd omdat er via de verplichte cookiebar geen expliciete toestemming gegeven werd. Dankzij de Google Consent Mode kunnen we toch deze bezoeken meten zonder de privacy te schenden. Het resultaat: een beter beeld van je trafiek en de prestaties in je verschillende online marketingkanalen.

Cookie Bar en Privacy Policy

Een cookie bar en bijbehorende privacy policy zijn een wettelijk verplichte must. We plaatsen op je site een OneTrust cookie bar die toestemming op de cookies van dat moment bijhoudt. De cookies worden bovendien netjes in de privacy policy opgelijst.

We kunnen nog veel meer…

Get in touch.