Hoe zorg je ervoor dat je Lightspeed webshop beter gevonden wordt in Google?

Lightspeed shop ranking

Webshops die niet gevonden worden in Google kunnen natuurlijk ook niets verkopen. Er zijn enkele acties die je kan uitvoeren om je zichtbaarheid in Google te verhogen:

1. Metatags invullen

Waar kan je de metatags vinden? Klik op  INSTELLINGEN > Algemene instellingen > Algemeen. Daar vind je volgend beeld:

De metadescription mag iets uitgebreider: vermeld je diensten / producten en  je doelgroep in één of twee zinnen. Bij meta keywords kan je je sector plaatsen, je specifieke dienst(en) of product(en), je doelgroep, adjectieven die je product of dienst beschrijven, etc. 

Tip: zoek via keywordtools (Google Trends, Google Adwords, SEMrush,…) welke kernwoorden populair zijn om jouw product of dienst te omschrijven. 

2. Metatags van producten en categorieën invullen

Klik op CATEGORIES > klik op een categorie > scroll naar search engines. Vul een bondige naam en meta title in. Geef duidelijke omschrijvingen en namen aan uw categorieën en producten.  Bedenk welke kernwoorden de doelgroep hanteert en speel daarop in.

3. Tags toevoegen aan producten

Waar kan je relevante tags toevoegen aan producten? Klik op producten in de zijbalk, klik op het product waaraan je een tag wil toevoegen en scroll naar beneden. 

Voorbeelden van tags: large, medium, small, herenmode, damesmode, hemd, t-shirt, blauw,…

Dankzij de tags wordt je product rapper gevonden. 

4. Unieke content voorzien

Google houdt van unieke content. Probeer dus zelf je webteksten te schrijven. 

Tip: neem geen productomschrijvingen over van leveranciers, want de kans is groot dat die teksten al ergens anders gebruikt worden.

SEO Lightspeed

Te weinig tijd om al deze acties zelf uit te voeren?

Contacteer ons

5. Reviews toelaten

Feedback en reviews op je webshop zorgen voor extra unieke content. Daarnaast hebben sterren van feedbackbedrijven (zoals KiyOh, Trustpilot en The Feedback Company) invloed op de ranking in Google.

 

6. Linkbuilding

Hoe vaak verschijnt jouw link op andere relevante sites? Voor Google is een webshop met weinig inkomende links minder belangrijk dan een webwinkel met veel inkomende links. Google zal dan ook websites waar veel naar verwezen wordt hoger ranken. 

 

Hoe krijg je externe links? 

  • Plaats relevante content op je website.
  • Maak het gemakkelijk om jouw content te delen: Verwerk bijvoorbeeld social sharing buttons in je blog posts, nieuwsbrieven en andere soorten content. 
  • Werk aan je netwerk. Je hebt anderen immers nodig om links naar je content te leggen en te vespreiden.Gebruik sociale media om relaties op te bouwen met andere mensen en bedrijven. Lees hun content, reageer op hun content, deel hun content en leer ze beter kennen.
  • Verwijs zelf ook eens naar andere websites.
7. Vergeet sociale media niet!

Zorg dat mensen kunnen doorklikken van je site naar sociale media. Voeg je sociale media kanalen toe aan de site. 

Benieuwd hoe je sociale media buttons kan toevoegen aan je website?

Lees het hier:

Heb je hulp nodig bij je Lightspeed webshop?

Contacteer ons

Generation Shop

Digital Marketing . Webshops . Omnichannel

All author posts