Shoppen via Instagram

Op het social mediakanaal Instagram is het mogelijk om producten toe te voegen aan je posts en aan je verhaal. Dat kan door een catalogus met producten die je verkoopt toe te voegen in Facebook Business en die te koppelen aan je Instagram-account. Net zoals je personen zou taggen, kan je vervolgens producten taggen in je post of story. Instagram-gebruikers kunnen op het getagde product klikken, zien meteen foto’s, de prijs en een omschrijving en kunnen vervolgens doorklikken naar je website om het product aan te kopen.

Augmented Reality Advertenties

Augmented reality advertenties geven je klanten de kans om je product te visualiseren en ze als het ware te passen. Dat soort advertenties bieden je (potentiële) klanten een volledig nieuwe shopping ervaring aan. De optie is voorlopig helaas alleen beschikbaar in de VS.

FBB Blog: Holiday – MK

Geplaatst door Facebook Business op Maandag 9 juli 2018

Adverteren in Facebook en Instagram Stories

Advertenties kunnen niet alleen als Facebook- of Instagrampost verschijnen, maar ook in Stories. De advertentie verschijnt dan tussen de Stories die een gebruiker aan het bekijken is van de accounts die hij/zij volgt. Het is mogelijk om een afbeelding of een video te gebruiken voor de advertentie. Doordat Stories het volledige scherm innemen, zorgt die advertentie-indeling voor een intensere ervaring.

Playable ads

Playable advertenties zijn interactieve advertenties op Facebook die potentiële klanten een voorproefje geven van een applicatie. De advertenties zijn een ‘try-before-you-buy’ ervaring en zorgen ervoor dat je geïnteresseerde gebruikers sneller bereikt en zij de app sneller installeren.

Facebook Page Recommendations

Facebook heeft de de Facebook pagina’s reviews aangepast naar aanbevelingen. Dankzij die aanbevelingen krijgen bedrijven feedback van hun klanten. Doordat één op drie consumenten Facebook gebruikt om aanbevelingen en recensies te lezen, zorgen (positieve) aanbevelingen ook voor meer zichtbaarheid en trekken ze meer nieuwe klanten aan.

Door simpelweg ‘ja’ of ‘nee’ te antwoorden, kunnen Facebookgebruikers uw bedrijf al dan niet aanraden aan anderen. Daarnaast kunnen ze hun antwoord verduidelijken met foto’s, tags en tekst.

Redesigned Pages on Mobile

Facebook heeft de weergave van pagina’s op de mobiele telefoon geüpdatet zodat het makkelijker is voor klanten om op de pagina te navigeren, wat leidt tot meer actie. Veel bedrijven rekenen op Facebook om online te kunnen communiceren met hun klanten en om nieuwe klanten te werven. Daarom hecht Facebook veel waarde aan pagina’s van bedrijven en daardoor is het o.a. makkelijker geworden voor klanten om jouw pagina aan te bevelen aan anderen.