Responsieve advertenties

Met Responsieve zoekadvertenties combineer je je eigen creativiteit met de kracht van machine learning van Google om relevante advertenties aan te bieden. Je geeft maximum vijftien advertentie koppen en vier beschrijvingsregels op en Google doet de rest. Door verschillende combinaties te testen, leert Google geleidelijk aan welk advertentiemateriaal het beste presteert voor een specifieke zoekopdracht. Het kan dus zijn dat mensen die naar dezelfde zoekterm zoeken, verschillende advertenties te zien krijgen op basis van de context.

Naast Responsieve zoekadvertenties zijn er ook Responsieve display-advertenties. Net zoals bij Responsieve zoekadvertenties geef je verschillende koppen en beschrijvingen in, maar daarnaast upload je ook verschillende logo’s en afbeeldingen. Vervolgens gebruikt Google ads een machine learning-model om de optimale combinatie van items voor elke advertentieruimte te bepalen.

Dynamische advertenties

Met dynamische advertenties vind je precies de klanten die interesse hebben in de producten die je aanbiedt. Dynamische zoekadvertenties kan je gebruiken wanneer je een goed ontwikkelde website of een grote voorraad hebt. De advertenties maken gebruik van je website om te targeten.

Uitgebreide zoekadvertenties 

Onlangs heeft Google de uitgebreide tekstadvertenties gewijzigd, zodat er meer ruimte is om een boodschap aan klanten over te brengen. Het is nu mogelijk om:

  • Een derde kop toe te voegen
  • Een tweede beschrijving toe te voegen
  • Tot negentig tekens te gebruiken voor elke beschrijving