Met een Slimme Display-campagne of een standaard Display-campagne kan je nu betalen voor conversies i.p.v. klikken. Je betaalt dan wanneer klanten conversies genereren op je website of app. Daarvoor gebruik je ‘doel-CPA’ als biedingsstrategie. Bij doel-CPA stel je de maximum CPA (Cost per Acquisition) in; het maximum bedrag dat je wilt betalen per conversie.

Bij die biedstrategie kan je ervoor kiezen om per conversie te betalen in plaats van per klik. Het maakt dan niet uit hoeveel keer iemand op de advertentie klikt; enkel wanneer ze ook daadwerkelijk converteren, hoef je te betalen.

Let op, de optie is enkel mogelijk wanneer je doel-CPA gebruikt mét Display-campagnes. Daarnaast zijn er ook enkele vereisten voordat je kunt kiezen om te betalen voor conversies i.p.v. klikken. Je account moet in de afgelopen dertig dagen meer dan honderd conversies gegenereerd hebben. Daarvan moet 90 % van de conversies plaatsvinden binnen de zeven dagen nadat iemand op je advertentie heeft geklikt.

Wanneer je account aan die vereisten voldoet, is het zeker en vast een goed idee om te overwegen om voor conversies in plaats van klikken te betalen!