Staffelprijzen of -kortingen:
ook iets voor mijn webshop?

Staffelprijzen zijn een geweldige manier om de verkoop in je webshop te stimuleren. Je kent ze wel: kortingen die gegeven worden op basis van de hoeveelheid van een product die je verkoopt.

Staffelprijzen voor webshops: verhoog je verkoop en verlaag je voorraadkosten

Het gebruik van staffelkortingen heeft vele voordelen:

  • Aanmoedigen van grotere verkoopvolumes. Door klanten te belonen voor het kopen van grotere hoeveelheden van een product, kan dit leiden tot een groter verkoopvolume en dus meer inkomsten voor je webshop.
  • Vermindering van de kosten van voorraadbeheer. Staffelprijzen of -kortingen zijn ideaal om de voorraad van een product sneller weg te werken.
  • Stimulatie van impulsaankopen. Klanten zullen sneller geneigd zijn te kopen als ze een korting zien. Tegelijkertijd ben jij verzekerd van je marge omdat ze meer items in hun winkelmandje leggen.
  • Verlaging van de verzendingskosten. Je voorraad producten die anders in kleine hoeveelheden verzonden wordt, gaat nu meer gebundeld de deur uit. Minder pakjes, dus minder kosten voor dezelfde omzet.
  • Versterking van je merk en loyalty. Klanten krijgen graag kortingen, maar constant single products afprijzen zorgt op termijn voor een ‘discount imago’. Staffelkortingen daarentegen zijn best of both worlds: een scherpe prijs, maar tegen de wederdienst van een grotere bestelling.

Uitsmijter: waar moet je zeker op letten?

  • Zorg dat de staffelprijzen duidelijk vermeld worden op de productpagina.
  • Zorg dat de staffelprijzen aantrekkelijk genoeg zijn.
  • Pas ze enkel toe op producten die geschikt zijn voor bulk inkopen.
  • Analyseer eerst goed je kosten en marges.
  • Stel een verkoopstrategie op waarin staffelprijzen hun plaats krijgen. 

Get in touch.