SEA en jouw webshop: wat, waarom en hoe?

SEA en jouw webshop; wat, waarom en hoe?

De manier waarop consumenten vandaag de dag hun producten en diensten zoeken, heeft een grote verandering ondergaan. Mensen gebruiken nu steeds vaker zoekmachines om producten te vinden, in plaats van afhankelijk te zijn van reclame of recensies. Als je wil dat mensen jouw webshop vinden, is SEA (Search Engine Advertising) een essentiële marketingstrategie om de bekendheid te verhogen.

Wat is SEA precies?

SEA is een marketingstrategie die gericht is op het verhogen van de zichtbaarheid van websites in zoekmachine resultaten. Het gaat erom dat je ads plaatst op zoekmachines, zodat gebruikers jouw website als eerste zien als ze naar een product of dienst zoeken. Het is een effectieve manier om meer verkeer naar jouw webshop te krijgen. In tegenstelling tot bij SEO (Search Engine Optimization) gaat het hierbij om betaald verkeer. Ben jij geïnteresseerd in wat SEO inhoudt? Klik hier om het artikel te lezen.

Waarom is SEA interessant voor jouw webshop?

SEA is een onmisbaar onderdeel van jouw marketingstrategie als je een webshop hebt. Het biedt je de mogelijkheid om meer bezoekers te bereiken, zodat jouw website meer verkopen genereert. Ook als je je klantenbestand uit wil breiden, kan SEA enorm nuttig zijn. Je bent dan namelijk in staat je advertenties te richten op specifieke doelgroepen, waardoor je jouw conversie kunt verhogen.

5 tips om jouw webshop een boost te geven via SEA

Maak gebruik van retargeting

Dit houdt in dat je mensen die je website hebben bezocht opnieuw benadert met advertenties. Bijvoorbeeld wanneer een bezoeker iets in zijn winkelmandje plaats, maar niet direct overgaat tot aankoop.

Gebruikmaken van Google Ads extensies

De extensies voegen meer informatie toe aan de advertentie zoals extra koppen, sitelinks, afbeeldingen, locatiegegevens, en meer. Hierdoor kan je meer clicks op je advertentie genereren.

Kies relevante zoekwoorden in de advertentietekst

Het is essentieel om zoektermen te gebruiken die relevant zijn voor jouw doelgroep om het beste resultaat te behalen met jouw SEA-campagnes. Laat jouw zoekwoord ook terugkomen in de titel van de landingspagina.

Zorg voor goede landing pages

Het moet relevant zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker en gericht zijn op conversies. Bijvoorbeeld als je adverteert voor een specifiek product, zorg er dan voor dat de gebruiker op de landingspagina alle informatie over dit product kan vinden en gemakkelijk kan bestellen.

Gebruik een USP

Een unique selling point kan helpen om je advertenties te onderscheiden van je concurrenten en de aandacht te trekken van je potentiële klanten.  Zorg dat je USP duidelijk en opvallend in de advertentietekst staat en communiceer deze ook op de landingspagina. Bijvoorbeeld “Gratis verzending bij aankoop vanaf €25”

Get in touch.